Rv 37+0

Meillä oli eilen synnytystapa-arvio gynekologin kanssa. Hän mittasi sikiön kasvun ja antoi tämänhetkiseksi painoarvioksi 3270g. Sikiö on siis hieman keskikäyrän yläpuolella, mikä on ihan odotettua ottaen huomioon minun ja mieheni pituudet. Gynekologi teki myös sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan hieman auki sekä pehmennyt. Vauvan pää on kuulemma jo hyvin alhaalla, joten gynekologin mukaan nyt tarvitaan enää supistukset, jotta synnytys lähtisi käyntiin. Aika hurjaa! En kyllä itse usko, että synnytys on vielä ihan lähiaikoina käynnistymässä, sillä minulla ei ole vielä ollut mitään supisteluja. Luulen, että synnytys tulee ajoittumaan melko lähelle laskettua aikaa. Mutta sairaalakassi on kuitenkin pakattuna kaiken varalle, sillä eihän sitä voi tietää, milloin synnytys alkaa.

Muuten olen voinut oikein hyvin ja elellyt ihan normaalia elämää. Olen pyrkinyt kävelemään pitkiäkin matkoja ja se on tuntunut todella hyvältä. Meillä on myös taloyhtiössä marraskuun ajan hissiremontti, joten joudun joka päivä kiipeämään portaat neljänteen kerrokseen. Mutta ei se ole vielä tähän mennessä haitannut. Vaikka Helsingissä on syksyisen karut ilmat, niin olen nauttinut pimenevistä päivistä, jouluvaloista ja vauvan odotuksesta. Olen myös jaksanut hyvin opiskella. Tällä viikolla minulla on ollut opintoja ma, ti ja to. Tänään olen taas menossa yliopistolle aamulla ja iltapäivällä menen vielä lapsenvahdiksi siskontytöilleni. Yritän vielä
viikonloppuna kirjoitella muutamista hankinnoista, joita olemme tehneet vauvalle. Vähitellen kaikki alkaa olla valmiina synnytystä ja vauvan tuloa varten.


Kommentit

  1. Sielläkin ollaan jo ihan loppusuoralla! Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet vielä ihan rauhallisin mielin synnytyksen osalta. Tosi hyvä, kun olet edelleen pystynyt kävelemään. Itse yritän kanssa liikkua vielä niin paljon kuin mahdollista. Uskon vahvasti, että siitä on hyötyä sekä synnytykseen, että siitä palautumiseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, luulen, että synnytystä pitää odotella vielä muutama viikko, niin olen aika rauhallisesti vielä asian suhteen🙂Ensisynnyttäjillä menee tyypillisesti lasketun ajan jälkeen, niin sen takia olen näin ajatellut. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mikä tekee tästä ajasta jännittävää🙂

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raskausajan ruokavalio ja ravintolassa käynti

Rv 14+3

Vauvakirja ja muita hankintoja vauvalle