Juhannus raskaana

Vietämme tänä vuonna juhannusta kaupungissa, kun mieheni joutuu tekemään töitä. Kaipaisin kovasti mökki-juhannusta, mutta ymmärrän myös, että miehelläni on paljon töitä. Hän on ollut töiden suhteen todella kiireinen koko kevään. Tästä on tullut meille välillä vähän riitojakin, kun meillä on niin erilainen tilanne nyt töiden suhteen. Pystyin pitämään lomaa toukokuussa, mutta samalla minulla oli järkyttävää pahoinvointia, joten en jaksanut tehdä mitään. Olin myös äärettömän tylsistynyt, kun päivät kuluivat niin hitaasti ja kärsin sängyn pohjalla (aloin seuraamaan jopa tällaisia laatusarjoja kuin "Kauniit ja rohkeat" ja "Emmerdale", vähän noloa myöntää). En jaksanut tehdä kotitöitä, mistä tuli myös vähän riitaa.

Nyt kun pahoinvointi on väistynyt, niin tilanne on parantunut. Olen saanut lisää energiaa ja pitänyt kodin siistinä. Olemme myös järjestäneet kahdet juhlat kotonamme kesäkuun aikana, joihin olen tehnyt hienot kakut. Eli nyt olen ollut varsinainen kätevä emäntä!

Varmaan tällaiset ristiriidat odotusaikana ovat ihan tavallisia. Minä olen niin keskittynyt raskauteen, etten oikein pysty ajattelemaan mitään muuta. Miehelläni taas on vaativa työ, joka vie hänen keskittymistään.

Eilen kävelimme keskustaan syömään, mutta melkein mikään paikka ei ollut auki! Vihdoin ja viimein löysimme ulkomaalaisten turistien suosiman suomalaisen ravintolan, joka oli auki. Söimme siellä lihapullia ja perunamuussia turistien ja traktorien keskellä (kyllä, ravintolassa oli muutama traktori koristeena). Kävimme myös ruuan jälkeen torilla ostamassa mansikoita ja sen jälkeen menimme vielä cappucinolle. Oli hassua, kun kaupunki oli täynnä turisteja. Kaikki suomalaiset ovat ilmeisesti lähteneet mökeilleen.

Eilen tuli käveltyä aika paljon (noin 6 km) ja kävimme illalla vielä saunomassa 2 tuntia. Tänään aamulla lihakset olivatkin ihan kipeät. Pitäisi kyllä liikkua enemmän, kun lihakset kipeytyvät noin helposti.

Alan kohta tekemään lounaaksi riisiä ja pippurikanaa. En ole kauheasti tehnyt viime aikoina ruokaa, kun minulla on vielä vähän kuvotusta. Niin, en oikein tiedä, mitä ruokaa minun tekee mieli. Mutta riisi on sellainen raaka-aine, jota syön todella mielelläni. Kanasta en ole ihan varma, mutta eihän sitä riisiä yksinäänkään viitsi syödä. Mielelläni kuulisin, jos jollakulla on ideoita hyvistä ruuista nyt raskausaikana.






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Raskausajan ruokavalio ja ravintolassa käynti

Rv 14+3

Vauvakirja ja muita hankintoja vauvalle